25 Aralık 2015 Cuma

şimdi okullu olduk sınıfları doldurduk




okulda yaptıkları bu etkinliğe bayılıyorum. bir konu üzerinde çocukların fikirlerini alıyorlar. sonra da bu sekilde bize yolluyorlar. İlerde kendileri de anımsayıp gülecekler bu yüzden de saklıyorum bunları.

Ne kadar ilgilensem de ne kadar bir şeyleri öğretmeye anlatmaya çalışsam da benim onlarla yaptıklarım akıllarında çok kalmıyor. Ama okul , kesinlikle unutmuyorlar ve orada öğrendiklerini daha çok seviyorlar. bu iyi birşey değil mi, bence iyi.

arkadaşlık , sevmek, sabır göstermek gibi kavramların da anlamı pekişti okul başladığından beri. ama birbirlerine karşı gösteremedikleri sevgi ve sabır hislerinde hala bir değişiklik yok :(


okul artık meraklarını cezbetmeye başladı. haftalık planda yazan aktiviteler hakkında konuşurken , öğrendiklerini anlatırken, ödev yaparken sevindiklerini görmek mutlu ediyor. inşallah da bu şekilde devam eder. okul dolu dolu. sürekli aktivite ve eğlence bir arada.

Deneyler;


çok etkileniyorlar ve seviyor çocuklar bilimi. mantıkları alıyor ve anlıyorlarsa hayat boyu unutmayacakları deneyimler bunlar. Mehmet Eren zaten oldum olası sever deney olayını az deney yapmadı evdeki materyallerle :)
Ece fasulyesinin nasıl çıkacağını sabırsızlıkla bekliyor. Mehmet eren pişen yemeklerin ya da kaynayan suyun üzerindeki buharı hemen açıklamaya koyuluyor. 
"bu buharlar bize yağmur olacak anne :)"



soğuk hava deneyi

fasulye çimlendirme



su buharı deneyi
Sunumlar: 
Mehmet Eren'in okul projesi için powerpoint de sunum hazırladık birlikte. Hatay ilini anlattı arkadaşlarına. Bu yaşta çocuklar sunum neymiş öğreniyorlar. bizim zamanımızda biz belgesel bile izlemezdik :)

ilk şiirini de ezberledi: elma
ona elmadan tac yaptık ve bir sepet elma hazırladık. okulda arkadaşlarına okurken yanında dekor ve ikram oldu :)



elma şiiri sunumu (yerli malı yurdun malı haftası etkinliği)

elmayı bilmeyen kim
amasyalıdır en sevdiğim
rengi alev kırmızı
açar iştahımızı
       






















sorumluluk sunumu: HATAY ili tanıtımı









Satranç: Ece hala ilgili değil satrançla. çok sevmiyor. ama satranç ablayı seviyormuş. çünkü kendisine "sen bir prensessin" diyormuş :)







Bayram, Atatürk'ü anma aktiviteleri, özel günler:

https://www.facebook.com/100010281368796/videos/166178697068175/


cumhuriyet bayramı
kızılay haftası


           


ee dişleri ihmal etmemek lazım: Okulda florur uygulaması

 

Aktiviteler:

gazete parçalama: ben gerçi bunun temelde eğlenmek amaçlı olduğunu düşünüyorum ve bir gün biz yetişkinler için olanından da istiyorum :)

gazete parçalama


petito ayıcık ile sağlıklı holahop çevirmece :)
balon katlama etkinliği
tiyatro, pamuk kızım kırmızı başlıklı kız olmuş :)



Bale;


Ece için bale çok önemli. Çünkü sadece o yapıyor. Mehmet Eren yapmıyor. çünkü o prenses değil. bale prenses dansıdır diyor. zor bir dansmış o yüzden anne sen de yapamazsın diyor :) 
Aslında çok sevdiğini düşünmesem de ona özel olduğunu hissettirmesi güzel bir duygu. Perşembe akşamları küçük bir bale resitalimiz oluyor müziksiz. bekleriz :)


Mehmet Eren ise 1,5 aydır gittiği cimnastikte çok mutlu. Okul yerine ben buraya geleyim hergün diyecek kadar hem de . 







tabi biz evde de rahat durmuyoruz ki...
yeni yıl yaklaşıyor, her yeri süslediler, göz dolduruyor tüm mekanlar, ee havalar  da soğudu, evden çok çıkamıyoruz bari evimizi hareketlendirelim dedik. renk değiştiren ışıklar , çocukların özenle yaptığı kes yapıştır resimler ve kutu kutu evlerle dekor yaptık biraz karışık gözüküyor ama çok sevdik biz :)

eserlerimizi süsledik
şimdi ben böyle albüm gibi aslında fotografları anlatıyorum ya aklıma bunları neden yaptığımı yazmadığım geldi. Bunları burada beni memnun ettiği ve içimde yer bulduğu için paylaşıyorum. hepsinin anlamı var benim için. Onlarla sürekli bir şeyler yapmak sonra onları sunmak çok güzel bir duygu. 

https://www.pinterest.com/medinegedik/pinopano/

bu pinterest ne güzel bir dünya. Oradan şahane fikirler bulup uygulayabildiklerimizi uyguluyoruz. Bir figurun içine çocukların suratını yerleştirdiğimiz çalışmayı çok sevdik. bir de parçaları birleştirerek yaptığımız kardan adamlar. Tuvalet kağıdı rulolarından yaptıklarımız da çok eğlenceliydi ama yer kaplıyor. bu yüzden duvarlarda boş yer kalmayıncaya dek bu tip aktiviteler yapacağız :)


duru 5 yaşına girerse 
asya ve defne bize gelmiş hoş gelmiş

bize göre güzel bir yıldı 2015 . İnşallah 2015 herkes için özellikle de savaş ve kıtlık olan yerler için daha yaşanabilir bir yıl olur. 

sevgiyle...


























1 yorum:

  1. ben sizin bu afaaliyeti bol hallerinize bayılıyorum. sen de çok sabırlısın ilgilisin ne güzel . ben başta kendim sıkılıyorum sonrada can neden sıkılıyor bu işlerden diyorum :(
    okul da çok becerikliymiş bu konuda. herşey çok pozitif çok güzel duruyo. meren cimnastiğe giderken ece de baleye başlasaydı ya. vakti onun da şimdi tam. yada bahara doğru o da cimnastiğe başlar belki.ha bi de yeni evin büyükçe bi duvarını mantar panoyla kaplayın bence:) 2016 da güzel geçsin. çok güzel geçsin. lovyugayzz;)

    YanıtlaSil